Kokas-pedagógiáról

A Kokas-pedagógia és módszerei
Deszpot Gabriella: Elvek, személyiség és módszertan szerepe a Kokas-pedagógiában

Forrás: Az alább írás részlet DESZPOT Gabriella (2014): Áttekintés Kokas Klára hagyatékáról. Fejlesztések kulturális tartalmak és a dokumentumok tartós megőrzéséhez. Kutatói beszámoló c. tanulmányából való. (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest).

A Kokas-pedagógia több mint egy receptszerűen beváltható módszer. A Kokas-pedagógia feltételeit és működésének zálogát látszólag a módszertani elemek adják, ám azoknak pedagógiai alapelvekből és célokból kell következniük, amelynek vivőközege a tanító kreatív személyisége.
Kokas Klára személyközpontú, reflektív pedagógiai elvei az évtizedek alatt különféle tevékenységi formákban manifesztálódtak és címkézhető egységekbe rendeződtek. Ezek azok a módszertani emblematikus elemek, amelyekkel a tiszta, klasszikus Kokas-módszer beazonosítható, és tulajdonképpen protokollszerűen leírható. Tovább…