A 4.c osztályos gyermekek írták a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskolában:
Miért jó Kokas – osztályba járni?
„Gondolom, az első kérdésed az lehet, hogy mi az a Kokas. Vagy kakas, csak rosszul írták? Nem. A Kokast azért nem ismerik sokan, mert órarendben csak a mi iskolánkban van, a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnáziumban. Ott is csak a „c” osztályban. A Kokas két tanulási órából áll. az első órában táncolunk, de nem jazzre, hanem Mozart, Bach, Vivaldi zenéjére. Itt nem kell jól táncolni, csak átélni, élvezni a zenét. Lehet egyedül is, de táncolhatsz másokkal is. A második órában alkotunk: zsírkrétával, agyaggal, festékkel, szénnel, színes ceruzákkal vagy csak egy grafittal. Csodás alkotások születnek az első órán hallgatott zenére. Röviden és hosszan ezért szeretek Kokas osztályba járni.”
„Én azért szeretek Kokas osztályba járni, mert szeretem a zenét, és szeretem ezt a fajta pihenést, ezt a fajta kreativitást átélni. Egyszerűen… olyan érdekes és különleges, hogy nehezen tudnék megválni tőle. Mindig várom a pénteket, ami nekem a legjobb a héten, hiszen akkor van Kokas. Szerintem ez az egyik legjobb óra.”
„Azért szeretek Kokas osztályba járni, mert szeretek táncolni klasszikus zenére, csöndben. A második részét pedig azért szeretem, mert szoktunk agyagozni, szénnel, akvarell ceruzával rajzolni az első órában hallgatott zenére. Okosak vagyunk, jó a közösség.”
„Azért, mert nagyon jók és kedvesek a tanárok. Csak ebben az iskolában van Kokas, ami egy nagyon felszabadító és kreatív óra. Az osztálytársak nagyon kedvesek, és jó velük beszélgetni.”
„Mert lehet vele viccelődni, hogy kakasos, lehet mozogni, össze lehet dolgozni, lehet zenére rajzolni bármivel. Megnyugtat.”
„A Kokas órán ki lehet fejezni a tested mozgásával mindenféle dolgot. Csak a céseknek van Kokas. Nagyon szeretem azt, hogy lehet kreatívkodni. Segít megismerni önmagadat és másokat. Többféle alkotó technikát lehet használni.”
„A kokasos osztályban a Kokas a legjobb óra. Hogy miért? Mert megnyugtat, megmozgat, és még rengeteg más miatt is. Kettő órából áll, az első részben zenére táncolunk, a második részében pedig kézműveskedünk. Nagyon ajánlom ezt az osztályt!”
„Mert csak a zenére figyelünk. A szólózás után festünk. Figyelünk egymásra és új barátokat találunk.”
„Kokason jobban megismerjük egymást, és sok szépet alkotunk.”
„Zenére mozgunk, festhetünk, rajzolhatunk. Díszítjük vele a termet.”
„Azért szeretem a Kokast, mert van egy olyan óra, ahol lehet mozogni. Ez az óra a Te órád, mert Te döntöd el, hogy milyen kedvű legyen az az óra. Például szomorú, mert rossz jegyet kaptál, vagy vidám, mert jót, vagy rátaláltál az igazira… Ez rajtad múlik! Itt, Kokas órán nem kell tudnod táncolni! Még az sem baj, ha lámpalázas vagy. Kokas órán bármit táncolhatsz! Nem muszáj tangót, szteppet , sőt, nem ilyeneket kell. A zenére kell táncolni. Az óra végén lehet szólózni (nem kötelező). Az óra két részből áll. A második részben kézműveskedünk arra a zenére, amit táncoltunk az első órában. Bármit, de tényleg bármit rajzolhatsz. Vonalakat, hullámokat, négyzeteket … bármit.”
„Egykor Kokas Klára mondta, hogy a gyerekeknek el kell engedniük a külvilágot, és szabadon táncolniuk, mozogniuk, alkotniuk kell. Mert nem jó az, ha csak számolsz és írsz, a gyerekeknek szükségük van a szabadság érzésére.”