Kutatás, innováció

DESZPOT Gabriella–VASS Éva (2015): Multidiszciplináris kutatási lehetőségek a Kokas-módszer vizsgálatára Parlando, 2015/1. sz.

A Kokas Klára által megfogalmazott és kifejlesztett pedagógiai módszerek tengelyében a kreatív éneklés, az aktív zenehallgatás és az improvizatív, szabad mozgás (tánc) áll. Bár a komplex aktivitások során a zene mindvégig fókuszban marad, a kodályi alapú Kokas-pedagógia messze túllép a zenepedagógián, a zenei képességek fejlesztésén. A szabadmozgásos improvizációk révén központi szerepet kap a spontán kialakuló dramatikus játék, a zenei-mozgásos cselekvések és történések nonverbális dramatizálása; és a képzőművészet ágazati és technikái (rajzolás, festés, mintázás; bábozás) Tovább…

 

Újabb kutatási eredmények 

GÁSPÁR Katalin: Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Tovább